Cambridge (First) Certificate of English

Skolen er blevet et såkaldt ”preparation centre” for Cambridge Certificate of English. Det betyder, at elever nu får mulighed for at gå til undervisning på skolen og efterfølgende gå til eksamen på Studieskolen i København, hvor de efter en bestået prøve kan få et Cambridge Certificate of English.

Forløbet strækker sig over i alt ca. 55 klokketimer og undervisningen varetages af lærere på N. Zahles Gymnasieskole. Skolen afholder udgifter til lærere og bøger. Der er en forventet egenbetaling på ca. 2300 kr., der dækker certifikater og eksamensomkostninger.

Der stilles følgende krav til elever for at komme med på holdet:

Eleven skal skrive en motiveret ansøgning i efteråret og begrunde, hvorfor eleven gerne vil arbejde frem mod et Cambridge Certificate of English.

• Eleven skal have tid, lyst og evner til det ekstra arbejde.
  • Eleven skal være ”clearet” (godkendt) af sin engelsklærer.
  • Hvis eleven ikke består eksamen på Studieskolen, kan vedkommende gå op til prøven igen. Studieskolen kræver et gebyr for dette.

Ansøgningerne indsamles og læses igennem, og sammen med den enkelte klasses engelsklærer, besluttes det, hvem der bliver udvalgt til holdet af 12 motiverede elever.

Cambridge First, som er det certifikat, vi begynder med, giver adgang til uddannelser internationalt. Det er internationalt anerkendt, og kan dokumentere elevens givne niveau i engelsk indenfor områderne: Listening, writing, speaking, reading and use of English.